Særlig varekategori skal sikre Coops discountsats vigtig vækst
- Det er ikke tilfældigt, at 365discount fremstår med en grøn identitet.
Sådan siger kædedirektør Michael Tilsted, der står i spidsen for Coops discountsatsning.
En stigende efterspørgsel efter friske og sunde produkter har ført til, at han og den øvrige 365discount-ledelse har lanceret, hvad kæden selv kalder en "ambitiøs strategi", hvor "barren er sat højt for vækst".
Omdrejningspunktet bliver et markant og øget fokus på frugt og grønt i samtlige af kædens butikker, forklarer Michael Tilsted.
- Vores engagement i frugt og grønt afspejler vores ambition om at blive danskernes foretrukne discountkæde, hvor sundhed og kvalitet går hånd i hånd. Dette er et stærkt pejlemærke for os. Vi stræber efter at tilbyde de bedste varer i denne kategori, så vi kan tilbyde sundhed og velvære i hverdagen til alle danskere, udtaler han i en pressemeddelelse.
Han har tidligere peget på, at omsætningen pr. 365discount-butik er for lav, og derfor er der brug for nye værktøjer for, at den udvikling kan vendes.
- Som den nyeste spiller i discountbranchen skal vi udnytte vores friskhed og turde komme med en moderne tilgang. Vores fokus på frugt og grønt skal ikke ses som en løftet pegefinger. Vi skal inspirere vores kunder, udtaler Michael Tilsted.
RetailNews har forespurgt på et interview med 365discount-direktøren for en opfølgning på kædens nuværende omsætning pr. butik - og hvordan dette harmonerer med et øget fokus på netop frugt og grønt-kategorien.
Indtil videre har forespørgslen været uden held.